Met een druk op de knop e-mails uit Outlook in ChainWise zetten?
De Outlook plugin kan het!
Deze maand lichten we de Outlook plugin toe. De module biedt de mogelijkheid om extra functionaliteit in Outlook te installeren, waarmee een e-mail in Outlook (compleet met bijlagen) in ChainWise opgeslagen kan worden. Dit kan als notitie, data aanlevering, taak of (als u de helpdeskmodule gebruikt) een nieuw ticket of aanvulling van een ticket zijn. Voorwaarde is wel dat u de rechten heeft om dit aan te maken in ChainWise.
Koppel notities, taken of tickets aan een offerte, cursus of project
Het nieuw aan te maken item wordt in ChainWise gekoppeld aan de persoon die de informatie heeft gestuurd. Dit gebeurt op basis van het e-mailadres van waar de informatie is ontvangen. Als dit e-mailadres niet bekend is in ChainWise, dan is het mogelijk om de persoon als nieuw persoon in ChainWise op te slaan óf om het aan te maken item te koppelen aan een al wél aanwezig persoon in ChainWise. Mocht een contactpersoon vaker dan eens voorkomen in ChainWise dan kan de juiste gekozen worden.
De notities of taken kunt u koppelen aan een offerte, cursus, project etc., zodat deze op de juiste plek in ChainWise terecht komen en het klantdossier weer completer is. Ook de bijlagen van de e-mails worden opgeslagen.
Voor de Outlook plugin is minimaal Outlook versie 2010 vereist. Periodiek worden updates van deze plugin uitgebracht. De laatste versie kunt u altijd downloaden in ons klantportaal. Deze werkt echter alleen als ook de module hiervoor is afgenomen.
Wilt u meer weten over deze module of zien hoe die in de praktijk werkt, neemt u dan contact op met Richard Mast: 06 15 24 18 14