De bedrijfsbureau medewerkers van de afdeling Training & Advies verzorgen al meer dan 25 jaar voor hun klantrelaties het volledige proces van inschrijving, cursus planning, certificering en facturering. Per 1 september 2017 doen zij dit met de software applicatie van ChainWise.
IVM maakt momenteel gebruik van een software applicatie die voor een belangrijk deel op maat is gemaakt, maar op essentiële punten niet langer meer in voldoende mate aansluit bij dat wat IVM nodig heeft om haar klanten zo goed mogelijk te bedienen.
Er was vraag naar een applicatie die o.a. een snellere en minder foutgevoelige afhandeling van de cursusafhandeling mogelijk maakt, intuïtief is in gebruik, over een (meer) uitgebreide planningsmodule en een volledig geïntegreerd CRM beschikt en daar waar nodig goede mogelijkheden biedt om te koppelen met het relevante applicatielandschap binnen IVM.
Geen gering eisenpakket, maar na een zorgvuldige selectieronde, waarin diverse leveranciers hun product hebben kunnen presenteren, heeft IVM met ChainWise een leverancier gevonden die kan voldoen aan hun vraag.
Met ingang van 1 september 2017 wordt, na een uitvoerig implementatie en testtraject, de bestaande applicatie vervangen. IVM verwacht met ChainWise opnieuw een flinke optimalisatie- en vooral een automatiseringsslag te kunnen maken. Daarbij staat de adequate dienstverlening richting de klanten centraal.